L-200D Morava többfeladatú túrarepülőgép

Motor típusa2 darab Walter M337
teljesítménye156,7 kW
Fesztávolság12,31 m
Szárnyfelület17,28 m²
Hosszúság8,61 m
Magasság2,25 m
Szerkezeti tömeg1275 kg
Maximális felszállótömeg1950 kg
Csúcsmagasság6100 m
Maximális sebesség310 km/h
Hatótávolság1900 km
A Belügyminisztérium légirendészetének gépe A csehszlovák L-200D Morava kétmotoros, egyfedelű, alsószárnyas, többfeladatú túrarepülőgépet hazánkban a Belügyminisztérium, valamint az Országos Mentőszolgálat és az Országos Vízügyi Hivatal használta. Típusváltozatai Az L-200-t Ladislav Smrček tervezte 1955-ben. Prototípusa 1957. április 9-én repült először, ekkor még Walter-Minor 6-III motorral. A későbbi típusokhoz már az M-337-et használták. A Let Kunovice repülőgépgyár több mint 400 darab L-200 Moravát gyártott. Az A változat sorozatgyártása 1960 nyarán kezdődött, míg a B és C változatát nem gyártották. D típusjelű, második sorozatának megnövelték a futószárát, valamint kisebb átmérőjű, háromágú légcsavart kapott. A szovjetek kedvelték A Morava legnagyobb felhasználó a szovjet Aeroflot légitársaság volt, 68 darab L-200A-t és 113 darab L-200D-t állított szolgálatba az 1960-as években. A Belügyminiszitérium második Moravája A Belügyminisztérium légirendészetének L-200A típusú Moravája 1960. június 10-én érkezett Magyarországra. A HA-REE, majd R-04 jelzéssel repülő gép 1962. augusztus 20-án, Szolnok térségében lezuhant. Pótlására még ugyanabban az évben beszereztek egy korszerűbb, L-200D változatot. Az 1962-ben készült, 171128 gyári számú repülőgép, R-05-ös oldalszámmal 16 éven át, 1978-ig állt szolgálatban. Ez alatt az idő alatt repülőgép 4 648 órát repült és 4 692 leszállást hajtott végre.