MiG-21F-13 „74-es” sugárhajtású vadászrepülőgép

Hajtómű típusaR-11F-300
Hajtómű tolóerő5 750 kp
Fesztávolság7,15 m
Szárnyfelület23 m²
Hosszúság12,235 m
Magasság:3,95 m
Szerkezeti tömeg4 600 kg
Maximális felszállótömeg7 320 kg
Maximális sebesség2 175 km/h
Maximális sebesség2,05 Mach
Leszálló sebesség290 km/h
Nekifutási úthossz950 m
Csúcsmagasság19 800 m
Hatótávolság1 810 km
Gépágyú1 darab 30 mm-es GS-30 gépágyú
Lőszer80 darab (30 mm)
Rakéta függesztési pontok száma2
Nem irányítható UB-16 Blokk2x16 Sz-5K
Infra vezérlésű levegő-levegőR-3Sz
Az első nagy példányszámban gyártott MiG-21-es A szovjet MiG-21F-13, a „74-es” sugárhajtású vadászrepülőgép volt a típuscsalád első nagy sorozatszámban gyártott gépe. Még nem rendelkezett saját lokátorral, ezért csak nappal, jó látási viszonyok között repülhetett. A célpontot a földön mérték be, és a pilótát rádión keresztül irányították rá. A Magyar Néphadsereg 80 darabot rendszeresített belőle, amelyek 1961 és 1977 között álltak szolgálatban. NATO-kódja: Fishbed-C. Exportra is szánták A MiG-21 a világ legnagyobb számban gyártott sugárhajtású repülőgépe. Prototípusa Je-6 néven 1958-ban repült először. Az első sorozat, az F-12 kis számban készült, és csak a Szovjetunióban alkalmazták. Az F-13-at már nagy mennyiségben gyártották és exportálták is. Kínában licenc alapján Csengdu J-7 és F-7 néven gyártották. A Magyar Néphadseregnél Magyarországon az első MiG-21-eseket a pápai 47. honi vadászrepülő ezred kapta meg 1961 szeptemberében. A nyolcvan rendszeresített F-13-asból harminc megsemmisült, tizenkét hajózó vesztette életét. A kiállított példány 1962-ben készült a Szovjetunióban, gyári száma: 741813.