MiG-23MF sugárhajtóműves vadászrepülőgép

Hajtómű típusaR-29-300
Hajtómű tolóerő12 500 kp
Fesztávolság14-7,12 m
Szárnyfelület37,27-34,16 m²
Hosszúság16,638 m
Magasság4,82 m
Szerkezeti tömeg11 300 kg
Maximális felszállótömeg18 030 kg
Maximális sebesség2500 km/h
Maximális sebesség2,35 Mach
Leszálló sebesség255 km/h
Nekifutási úthossz825 m
Csúcsmagasság17 500 m
Hatótávolság2 500 km
Lokátor típusaZafir-23
Gépágyú1 darab 23 mm-es GS-23 gépágyú
Lőszer200 darab (23 mm)
Rakéta függesztési pontok száma4
Nem irányítható UB-16 Blokk2x16 Sz-5K
UB-32 Blokk2x32 Sz-5K
levegő-földSz-24
Önirányítású levegő-földH-23
Radar, rádiólokátor, infra levegő-levegőR-23R,T
Infra vezérlésű levegő-levegőR-60
Romboló bombaFAB
Gyújtó bombaZAB-500
Az első változatható szárnyilazású szovjet gép A MiG-23MF harmadik generációs, sugárhajtóműves, vállszárnyas vadászrepülőgép a Szovjetunió első sorozatban gyártott változtatható szárnynyilazású repülőgépe. Nagy manőverező képességű elfogó vadásznak tervezték, rövid fel- és leszállási úthosszal. Szerkezeti elemeinek viszonylag nagy része acélból készült, emiatt a repülőgép tömege viszonylag nagy. Magyarország 12 darabot rendszeresített belőle, amelyek 1979 és 1997 között szolgáltak. NATO-kódja: Flogger B. A MiG-21-es felváltására tervezték A MiG-23 a 21-es típus fogyatékosságain kívánt túllépni. A cél az volt, hogy az új repülő lényegesen jobb fel- és leszállótulajdonságokkal rendelkezzen, mert egy lehetséges háborús helyzetben gyorsan elpusztulhatnak a repülőterek. A gép hatótávolságát is jelentősen növelni akarták. A prototípus 1967-ben repült először.