Emese 100

1921. november 10-én alakult meg a magyar repüléstörténet legnagyobb múlttal rendelkező repülőegyesülete, a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület.

A két világháború között, a Trianoni békediktátum szankcionálása miatt, a semmiből kellett újra megteremteni a magyar sportrepülést. Bánhidi Antal, az MSrE egyik alapítótagja, könyvében így idézte fel az eseményeket:
„Egy délután Lampich Árpád egy ívet tett elém.
- Írd alá!
Nézem. Felhívás volt a Műegyetemi Sportrepülő Egyesület megalakítására. Előttem Maier József százados, Kintses László főhadnagy, Lampich Árpád és Rotter Lajos írták alá. Aláírtam én is. Azután kimentünk a repülőgép temetőbe. Sorra vettük az összetört gépeket. Kiszereltük belőlük azt a néhány csavart, amely még használtható maradt. Gombok voltak csak, amelyekhez ruhát kellett varrnunk. Ezzel megkezdődött a magyar sportrepülés újjáépítése.”
 
...a gombokhoz elkészültek a ruhák, a magyar sportrepülés újjászületett!
A Műegyetem „K” épületében kialakított műhelyben, csaknem két tucat repülőgépet terveztek, építettek. A két világháború között az MSrE lett a magyar repülőgép-tervezés központja. A kiváló mérnökök és pilóták nevével fémjelzett Egyesület munkájának köszönhetően világhírű konstrukciók születtek. Számos rekord, világcsúcs megrepülése fűződik az itt megalkotott típusokhoz.  A világ első motoros vitorlázó repülőgépe, az L-1 „Mama kedvence” az MSrE műhelyéből repült ki, csakúgy, mint az első magyar kétüléses iskolagép a BL-6 is, és jöttek a Gerlék, a Csóka, a Daru, a Fergeteg…hogy csak néhányat említsünk.
Van mire büszkének lennünk!