Forradalmi festés

Az ’56-os forradalmi eseményeket a Mi-4-es helikopter rövid történetén keresztül idézzük fel

A Mi-4-es helikopter volt az első forgószárnyas Magyarországon, amely a légierőben rendszeresítésre került. 1955-ben érkeztek hazánkba és Budaörsön, a 16. Önálló Vegyes Repülőezrednél álltak hadrendbe.
A helikopterek az 1956-os forradalom idején röpcédulát szórtak, fegyvert, lőszert, élelmiszert szállítottak, valamint felderítést, légifényképezést és személyszállítást végeztek. 1957-ben Kecskemétre diszlokálták a két („27” és „28” oldalszámú) Mi-4-es helikoptert, a Repülő Kiképző Központ 4. századába. Nem sok időt tölthettek itt, mert sajnálatos repülőesemény következtében mindkét gép megsemmisült (1957. október 28-án a 27-es, 1958. február 8-án pedig a 28-as.)
 A RepTárban látható gép a kelet-német légierő megrendelésére készült 1963-ban. 1979.november 1-én vonták ki az NDK légierő hadrendjéből, és alig egy évre rá már Szolnokon volt a Repülőmúzeumban. A mostani festése az 1956. októberi állapotnak megfelelően került a gépre. A magyar légierő két Mi-4-ese a forradalom idején viselte a nemzetiszínű felségjelzést, miután a farokrészről a csillag alakú felségjelzést zöld festékkel lefújták.
A múzeumi Mi-4-esre rákerült a valamikori „27”-es gép oldalszáma is, így látható most is a RepTárban.