MiG-21 F-13 Fishbed-C

A MiG-21 a világ egyik leghosszabb ideig üzemben tartott és legtöbb változatban készült vadászgépe, az első szovjet gép, amely a hangsebesség kétszeresével tudott repülni.

A MiG-21 mintegy 30 alváltozatban készült el, amelyekhez gyorsasági és magassági világrekordok köthetők.  A legyártott 13.500 darab gép 40 ország légierejében teljesített szolgálatot, Magyarországon 261db MiG-21 volt hadrendben. A RepTárban az összes, hazánkban rendszeresített típus megtekinthető, így az F-13 is, amely az első MiG-21 változat volt hazánkban.
A deltaszárnyú vadászgépből 1961-1974 között összesen 80 darabot rendszeresített a Magyar Néphadsereg. A típus gyakorló változata, a MiG-21U, csak két évvel az együléses gép után érkezett meg. Krasznodarkban képezték ki a magyar pilótákat, s közülük, végül Szabó József őrnagyot érte a megtiszteltetés, hogy 1961. április 17-én először repülhetett a 21-esel. Érdekesség, hogy eredetileg 1961. április 12-ére volt kitűzve a magyar pilóták repülése, de aznap indult Jurij Gagarin a Vosztok-1 űrhajóval a Föld megkerülésére, és emiatt teljes légtérzár volt a körzetben. 
Az F-13 baleseti statisztikája sajnos kiemelkedően magas volt. Az 1600 órában megállapított, rövid üzemidejét, kevés gép repülte le. Több oka is volt a flotta fogyatkozó számának. Például: 1973-ban 12db F-13 –as repülőgéppel segítettük Szíriát az arab-izraeli háborúban. A titkos hadművelet részeként a szétszerelt repülőgépeket An-12-esek vitték el Aleppóba. Ott magyar műszaki személyzet rakta össze és magyar pilóták repülték be.

A RepTárban kiállított MiG-21 F-13 vadászgép 1962.06.14 repült először Pápán. Összes repült ideje: 1236óra 46 perc. 2135 alkalommal landolt. 1979.06.22-én  Kecskeméten emelkedett utoljára a levegőbe.