E-31 (R-254) Esztergom vitorlázó repülőgép

Első repülés 1967
Darabszám 56
Szárnyfesztávolság 14,98 m
Szárnyfelület 11,25 m2
Hosszúság 6,86 m
Szerkezeti tömeg 230 kg
Maximális felszállótömeg 330 kg
Maximális sebesség 180 km/h
Legjobb siklószám 27
Legkisebb merülősebesség 0,8 m/s
A Rubik Ernő által tervezett együléses gyakorló vitorlázó repülőgép nevét a gyártásának helyszínéül szolgáló településről Esztergomról kapta.
A repülőgép fémépítésű, vállszárnyas elrendezésű. A szárny szerkezeti kialakításának alapját az R-25 Mokány képezi, az eltérés lényege a Göppingen rendszerű féklap alkalmazásából származó szerkezeti erősítésekből fakad. A törzs szerkezete az R-26 Góbénál alkalmazotthoz hasonló, könnyűfém építésű és részben vászonnal borított. A vezérsíkok könnyűfém lemezből készült főtartóra szegecselt, hullámosított, Rubik-féle borítólemezzel borítottak. A kiállított gép 1967-ben készült Gyári száma: E-1309.