METEOR-3MA pilóta nélküli célszolgáltató légi járművek

Meghajtás gázturbinás hajtómű
Felszállás gumikötél rásegítéssel futóműről
Leszállás futóműre
Szárnyfesztávolság 5 m
Gondola és törzs együttes hossza 2,5 m
Maximális felszálló tömeg 20 kg
Általános/ maximális alkalmazási magasság a földfelszín felett  1000 m/ 3000 m
Maximális sebesség 250 km/h
Minimális sebesség 55 km/h
Rádió távirányítás hatótávolsága 25 km
Maximális repülési idő 30 perc
Hasznos teher (payload)  Luneberg lencse, füstpatron, piropatron, Scotchlite fólia
Irányítás (Mobil Repülési Vezetési Pont, amely egyidőben három repülőeszköz irányítását teszi lehetővé) Szabad és engedélyes frekvenciájú rádió távirányítás, telemetria és video lesugárzás), manuális, stabilizált és programozott repülés, különböző repülési üzemmódok, robotpilóta támogatás, fail safe megoldások
Alkalmazás Légvédelmi rakéta harcászati gyakorlatok és éleslövészetek légi célanyaga (katonai típusalkalmassági engedéllyel rendelkezik)
A Magyar Honvédség légvédelmi rakétával és gépágyúkkal felszerelt alegységei kiképzésének és gyakoroltatásának egyik leginkább valósághű és költséghatékony módszere a pilóta nélküli légi járművek légi célanyagokként (METEOR-3MA és M-8) történő reptetése, amelyek valódi ellenséges repülőeszközök támadását szimulálják. Alkalmazásuk katonai gyakorlóterek eseti, veszélyes, zárt légterében lehetséges. A METEOR-3MA típusú pilóta nélküli célrepülőgépek az elmúlt években többször is jól vizsgáztak a hazai légvédelmi harcászati gyakorlatokon és a külföldi (Csehország és Lengyelország) légvédelmi rakéta éleslövészeteken.
 
A légvédelmi alegységek pilóta nélküli repülőeszközök (PNR-ek) segítségével történő kiképzése és gyakoroltatása költséghatékony és biztonságos megoldás. A METEOR-3MA PNR-ek hasznos teherként biztonsági kamerával, Luneberg radarjel visszaverő lencsével és pirotechnikai (füst- és piropatron) eszközökkel vannak felszerelve. A rendszer különleges képessége, hogy az előre beprogramozott útvonalak szerint egyszerre három METEOR-3MA célrepülőgép feladatának végrehajtása is lehetséges. A felszállás és leszállás előkészített terepet igényel, és futóműről történik. A biztonságos felszállást a hajtómű tolóerőjén kívül gumikötél is segíti, leszálláskor pedig a szárnyakat egy-egy fémpálca csúszka tartja a felszín felett. A fel- és leszállás folyamatát minden esetben kiképzett kezelő irányítja, amely a biztonsági előírások szigorú betartásával történik.
 
A METEOR-3MA típusú pilóta nélküli célrepülőgépek a Kub és Mistral típusú légvédelmi rakétakomplexumoknak jelentenek színlelt és valódi célanyagot. A hazai gyakorlatokon általában a célrepülőgépek elektronikus felderítése, észlelése, azonosítása és célkövetése a feladat, míg a külföldi éleslövészettel egybekötött légvédelmi harcászati gyakorlatokon a magyar légvédelmi erők – a valós körülményekhez hasonló módon – rakétát is indítanak a METEOR-3MA típusú pilóta nélküli célrepülőgépekre. A Mobil Repülési Vezetési Pont (MRVP) képes egyidőben három repülőeszköz irányítását biztosítani, és támogatja az éjszakai repülések végrehajtását is. A légvédelmi rakétakomplexumok üzemeltetői a kétévente megrendezett Tobruq Legacy nemzetközi éleslövészeteken bizonyíthatják harckészültségüket, hadrafoghatóságukat és kezelői képességeiket. Felkészültségük fokmérője a megsemmisítési ráta, ami akkor a legjobb, ha egyetlen felszálló METEOR-3MA légi célanyag sem tér haza.