Mi-24V "Aranyszarvas"

Törzs hossza 17,50 m
Rotorátmérő 17,30 m
Max. felszállósúly 12 000 kg
Hajtómű 2 x 1600 kW-os (2200 Le) Izotov TV3-117A, tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbinás hajtómű
1 x AI-9 segédhajtómű (indító hajtómű)
Legnagyobb sebesség 335 km/h
Hatótáv 450 km
Csúcsmagasság 4 500 m
Személyzet 2 fő + 10 szállítható utas
Fegyverzet (változattól függően) 1 x JakB-12,7 négycsövű, 12,7 mm-es Gatling-rendszerű nehézgéppuska
1 x GS-30-2K 30 mm gépágyú
irányított rakéták: 4 x Falanga / 4 v 8 x Sturm
nemirányított rakéták: 57 mm vagy 80 mm rakétakonténer
2 x 100 kg/ 2 x 250 kg/ 1x 500 kg nemirányított bombák
NATO-kódneve: Szarvastehén

A Magyar Honvédség 1978-ban kapta meg az első példányokat a helikopter D-változataiból, a típus mind a mai napig hadrendben áll a hazai légierőnél. A CsőrikeCsőrike II. és az Aranyszarvas (avagy NATO-kódneve után Szarvastehén) nevet viselő Mi-24-es helikopterek, korábban a Magyar Légierő által jeles alkalmakkor, vagy légi bemutatókon röptetett vagy kiállított példányok.

2007-ben felmerült, hogy a közelgő kecskeméti nemzetközi repülőnapra egy különleges festésű helikoptert kellene küldeni. A Phoenix harci helikopter zászlóalj (Szolnok) akkori parancsnoka, Koller József alezredes, egyetértésben az ezred vezetésével, lehetőséget adott az állománynak, hogy bemutassák saját elképzelésüket. A terveket az akkori bázisparancsnok, Orosz Zoltán dandártábornok jóváhagyása után, az Összhaderőnemi Parancsnokság parancsnoka, Tömböl László altábornagy engedélyezte. A kiválasztott tervezet az Aranyszarvas (Golden Hind) volt, amit Hordós Tibor főhadnagy, a magyar trikolor, a klasszikus műrepülő repülőgépfestés ötvözésével, és a történelmünkre utaló Csodaszarvas fekete alapon történő megjelenítésével képzelt el. A forgószárny és a faroklégcsavar szintén nemzeti színeket kapott és forgáskor a magyar kokárdát mintázták. A festés különlegessége még, hogy a szokásokkal ellentétesen ez az egy helikopter nemcsak az üzembentartó század jelvényét - a Vörös Sárkányt - de a típust repülő zászlóalj, a Phoenix jelvényét is viselte. Az átfestésre a 714-es oldalszámú Mi-24V helikoptert jelölték ki.  Alapfestését a szolnoki Repülő Műszaki Zászlóalj hangárjában, Tóvízi István közalkalmazott végezte. A szarvastehén fejének, a vörös sárkánynak és a lángoló Phoenix jelvénynek a felfestésére ismét Simkó Zsoltot kérték fel, aki airbrush technikával alkotott. A helikopter sikerét mutatja, hogy 2008-ban a japán Hasegawa makett gyártó cég, limitált szériában kiadta az Aranyszarvas speciális festésű makettjét. A gép 2010-ig vett részt hazai és nemzetközi bemutatókon és gyakorlatokon, amikor az üzemidő lejárta miatt leállították.