Messerschmitt Bf 108 Taifun (Nord 1002)

Motor típusaArgus As 10
Teljesítménye164 kW
Fesztávolsága10,5 m
Szárnyfelülete16 m2
Hosszúsága8,3 m
Magassága2,3 m
Szerkezeti tömege860 kg
Maximális felszállótömege1385 kg
Csúcsmagassága6200 m
Maximális sebessége315 km/h
Hatótávolsága1000 km
A modern repülést megalapozó repülőgép A német Bf 108 Taifun egymotoros sport és túrarepülőgép, amelyet úgy alakítottak ki, hogy háború esetén futár és kiképző feladatokat is elláthasson, ezért a Luftwaffe is rendszeresítette. A Wilhelm Emil Messerschmitt tervezte, teljesen fémtestű gép több rekordot is felállított, és számos fontos technikai újítást tartalmazott. Több példánya a mai napig repülőképes állapotban van. Prototípusa 1934-ben repült először, Németországi sorozatgyártása 1942-ig folyt. A Magyar Királyi Honvéd Légierő összesen 8 darabot rendszeresített, amelyek 1937 és 1945 között álltak hadrendben. Franciaországban a háború után is gyártották Az itt kiállított gép 1946-ban Franciaországban készült Nord 1002 típus, Renault (Hispano Suiza licensz) motorral. Gyári száma 269.