Akadálypálya

A mozgás az egyik leghatékonyabb és legkellemesebb módja annak, hogy a jobb agyféltekénket, és ezzel kreativitásunkat, szellemi teljesítményünket fejlesszük. A gyerekek ösztönösen érzik, hogy szaladgálással, mászással, ügyességük kipróbálásával tudják összekapcsolni a jobb és bal agyféltekét. Idősebb korban is ezért él bennünk a vágy, hogy felkapaszkodjunk a mászókára, egyensúlyozzunk a kötélpályán.

Az akadálypálya egy  felnőtt játszótér. A RepTár akadálypályáján végre nem csak a kicsik, de a nagyok is önfeledten játszhatnak. A kalandpályáknak jó kétezer éves hagyománya van, az első „örömkertet”, a Horti Sallustiánit, azaz Sallustius kertjét, a római történetíró, Caius Sallustius Crispus építtette a Kr. e. 1. században. Halála után az antik „kalandpálya” Tiberius császárra szállt, aki a kertet megnyitotta a nyilvánosság előtt. A Római Birodalom uralkodói ezután továbbra is biztosították a jogot a népnek, hogy kedvére szórakozhasson a „kalandparkban”.

A Horti Sallustiani ezer lépéses oszlopcsarnokával még nem nyújtott olyan extrém kihívást. De mutatja, hogy milyen ősi az emberben a mozgásra, kihívásra való igény. A RepTárban nem kell lopva felkapaszkodnod a mászókára a játszótéren… Önfeledten és bátran játszhatsz a múzeum katonai akadálypályáján! A vállalkozó kedvű, kihívásokat kedvelő felnőttek és az igazán bátor gyerekek az erőt, állóképességet és logikai készséget próbára tevő, bevetési helyzetet imitáló military akadálypályán próbálhatják ki magukat. A pálya leküzdését többek között kúszófolyosó, függőhidat imitáló mozgó padozat, mászó-létra, sötét labirintus nehezíti. Igazi bátorságpróba a rámpás rakodóépületben kiépített csúszópálya, amely egy 4,5 méteres magasságban elhelyezett, AN-2 repülőgépből induló drótkötélpálya. A balesetektől megóv a beülő, a heveder, a karabiner, a sisak... Te csak élvezd a helyzeteket és mozogj, mozogj, mozogj!

4D Mozi

Ha a leírt sok élmény után még továbbiakra vágysz, vár a 4D moziterem a Hangárépület galériáján. A 18 férőhelyes 4D moziban ejtőernyős és repülős filmeket vetítenek. Az élményt a 360 fokos körbetekintést biztosító VR-szemüvegek fokozzák és mozgó, pilótaülésekhez hasonló székek teszik még élethűbbé. 
 
Milyen szerencse, hogy amikor megszületett az első repülőgép, már létezett film! Ma már természetes, hogy bármikor előveszünk zsebünkből egy kamerát, és felvesszük élményeinket. Pedig a film és a repülés alig több mint 100 évesek. A repülés hőskora és a film hőskora egy időben zajlott, ennek eredményeképp a repülésről csodálatos archív filmek maradtak ránk. Az amerikai Wright fivérek gépe, a Kitty Hawk 1903-ban szállt fel, Magyarországon pedig Louis Blériot francia mérnök repült először 1909. októberében, Budapesten. Hazánkban az első filmet 1896-ban vetítették a Royal Szálló kávéházában, a fővárosban. Az első magyar mozit Ikonográfnak hívták, Sziklai Arnold és Zsigmond 1896 júniusában nyitotta meg az Andrássy úton. Bár az első filmszínház még érdeklődés hiányában bezárt, az új művészeti ág hamarosan utat tört magának. Budapesten 1911-ben már 100 mozi működött. Akkor még azt csodálták, hogy egyáltalán mozog a kép, manapság már 4D-ben gondolkodunk. 2013 óta itthon is 4D mozitermek várják a közönséget, hang-, fény-, mozgás-, illathatásokkal és más effektekkel.
 
Bár nem mindenki örül, ha a filmvásznon kísértő vámpír megcsiklandozza a nyakát, legtöbben elismerően szólnak a 4D moziban szerzett tapasztalatról. A moziterem szinte szimulátorrá alakul át, így az élmény teljessége ahhoz hasonlít, amikor az első filmszínház-látogatók fölugráltak, és menekültek a vásznon robogó vonat elől. Szinte bármely film átalakítható 4D-s alkotássá. Az élménydús szolnoki nap koronája lehet egy film a RepTár 4D-s mozitermében.

Repülőgép szimulátorok

Kipróbálnád, milyen érzés repülőgépet vezetni? Vajon elboldogulsz egy MiG-29 vadászrepülővel? Le tudnál szállni vészhelyzetben? Tudnál utasból pilótává fejlődni? A RepTár repülőgép szimulátoraival megtapasztalhatod, milyen az, ha nem hátul utazol, a kényelmes utasülésen – hanem a pilótafülkében.
 
A repülés a szimulátorral óriási élmény akkor is, ha már játszottál repülőgép szimulátor játékon. 1927-ben született az első, maihoz hasonló szimulátor, a Link Trainer. Kifejlesztője, Edwin Link, amerikai amatőr pilóta, olyan megoldást keresett, amivel bármikor gyakorolhat külső körülményektől függetlenül. A Link Trainer segítségével mesterfokra fejlesztette tudását, ám a praktikus találmányt kezdetben hiába kínálta eladásra. A repülőgép szimulátor sikere 1934-ben jött el, amikor a postaforgalmat az amerikai katonai repülés kezdte bonyolítani. Mivel a leveleket mindenképpen kézbesíteni kellett, a gépeknek rossz időben is repülniük kellett, és ez sok gyakorlatlan pilóta életét követelte. A Link Trainer, az első repülőgép szimulátor, megoldást nyújtott, hiszen segítségével a pilóták biztonságban készülhettek fel a mostoha időjárási körülményekre. Azóta használnak szimulátorokat a pilóták kiképzésére, tudásuk frissen tartására. A repülőgép szimulátor játékok szórakoztatóak, de a repülőgép szimulátor erősebb kihívást nyújt!

A pilótafülke hangulata fogad, amikor beszállsz a repülőgép szimulátorba. Látod a tájat, a reptér fényeit. Beindíthatod a repülőgépet, érezheted az emelkedést, a gép mozgását, az időjárási viszonyokat. A szimulátor speciális képernyője úgy vetíti eléd a tájat, hogy a távolságokat, sebességet élethűen érzékeld. Ezért úgy kormányozhatod a gépet, mintha valódi repülőgépben ülnél.

3D Karika

Szereted és bírod a pörgést? Ülj be a 3D karikába!
Az űrhajósok kiképzésénél használt eszköz mára egy különleges játékszerré szelídült.
A karikával 3 dimenziós mozgást lehet végezni, mely egyedülálló élményt, a súlytalansághoz hasonló, lebegő érzést nyújt.