Aero, Aero-45 „Kócsag”

Motor típusa2db Walter Minor 4-III
Teljesítménye2 x 77 kW
Fesztávolsága12,25 m
Szárnyfelülete17,1 m2
Hosszúsága7,54 m
Magassága2,35 m
Szerkezeti tömege960 kg
Maximális felszállótömege1 600 kg
Csúcsmagassága5 900 m
Maximális sebessége280 km/h
Hatótávolsága1 700 km
A cseh repülőipar büszkesége Az Aero-45 kétmotoros, négy üléses, teljesen fémépítésű repülőgép. A prototípus 1947. július 21-én repült először. Sorozatgyártása 1951-ben indult meg a Prága melletti Aero Vodochody repülőgépgyárban. 1963-ig összesen 590 darabot építettek belőle, nagyobb részt exportra. Magyarországi alkalmazása A II. világháború után újjáalakuló magyar légierő 1948-ban rendelte meg az első Aero-45-öst, amely a G-007 jelzést kapta. A hadsereg később további három darabot szerzett be, melyek 1957-ig álltak szolgálatban. A típust a Rendőrség és az Országos Mentőszolgálat is használta. A kiállított gép 1958-ban készült Aero-45S Super Aero altípus, 1958-tól 1972-ig üzemelt. Az Országos Mentőszolgálat használta HA-OMC lajstromjellel. Gyári száma: 04-009.