25 LE 3 hengeres Anzani (eredeti), 25-30 LE Delfosse (replika)
Kovácsmesterből pilóta
A modellt Kvasz András (1883-1974), a magyar aviatika úttörője építette. Eredeti szakmája kovácsmester volt. 1910-ben végkielégítésként megkapta egy Zsélyi Aladár által korábban összetört repülőgép roncsát. Az év végére kijavította a szerkezet konstrukciós hibáit, majd 1911 áprilisában sikeres repülést hajtott végre a Kvasz I. névre keresztelt repülőgéppel.
Kvasz több mint 70 településen tartott légi bemutatót. Szolnokon 1911. november 26-án szállt fel a szandai réten. Ettől a naptól számítják a szolnoki repülés történetét.
A replika története
A kiállított replikát az eredeti tervek alapján Révy László készítette el 2006 és 2010 között. A repülőgép Anzani-motorját a Közlekedési Múzeumban található példány alapján gyártotta újra.