MiG-21 Bisz 75A sugárhajtóműves vadászrepülőgép „Cápeti I.”

Hajtómű típusaR-25-300
Hajtómű tolóerő6 850 kp
Fesztávolság7,15 m
Szárnyfelület23,00 m²
Hosszúság15,00 m
Magasság4,125 m
Szerkezeti tömeg6 050 kg
Maximális felszállótömeg8 726 kg
Maximális sebesség2 175 km/h
Maximális sebesség2,05 Mach
Leszálló sebesség270 km/h
Nekifutási úthossz570 m
Csúcsmagasság17 500 m
Hatótávolság1 265 km
Lokátor típusaRP-22SZMA
Gépágyú1 darab 23 mm-es GS-23 gépágyú
Lőszer250 darab
Rakéta függesztési pontok száma4
Nem irányítható UB-16 Blokk2x16 Sz-5K
UB-32 Blokk2x32 Sz-5K
levegő-földSz-24
Önirányítású levegő-földH-23
Radar, rádiólokátor, infra levegő-levegőR-3R
Infra vezérlésű levegő-levegőR-13
Romboló bombaFAB
Gyújtó bombaZAB-500
Cápák a Magyar Légierőnél A Magyar Légierő által rendszeresített 15 darab MiG-21bisz 75A típusú sugárhajtóműves vadászrepülőgépből az 1904-es oldalszámú 1992-ben különleges, cápát mintázó oldalfestést kapott. A közkedvelt rajzfilmfiguráról Cápeti névre keresztelték. Testvére, a Cápeti II. egy 2007-ben átfestett L-39-es oktatógép. Az égi huszárok ellenfele volt 1991. szeptember 21-én tartották Taszáron a Magyar Honvédség első nagyszabású nemzetközi rendezvényét, az I. Nemzetközi Repülőnapot. Itt lépett fel először a nagyközönség előtt a taszári légiharc bemutató kötelék, a Hungarian Sky Hussars. A következő évben, 1992. augusztus 8-9-én ismét nemzetközi repülőnapot szerveztek. Az égi huszárok ellenfelét ez alkalommal Cápeti alakította. Külföldön is szerepelt A kötelék a sikeres bemutató után meghívást kapott Angliába, az 1993. július 24-25-én tartott Royal International Air Tattoo-ra, ahol a Royal Air Force a 75. születésnapját ünnepelte. Ekkor szerepelt először magyar katonai kötelék nyugati országban. Cápeti I. 2009 márciusának végén érkezett Szolnokra. Gyári száma: 75061904