MiG-21bisz 75A sugárhajtóműves vadászrepülőgép

Hajtómű típusa R-25-300
Hajtómű tolóerő 6 850 kp
Fesztávolság: 7,15 m
Szárnyfelület 23,00 m²
Hosszúság 15,00 m
Magasság 4,125 m
Szerkezeti tömeg 6 050 kg
Maximális felszállótömeg 8 726 kg
Maximális sebesség 2 175 km/h
Maximális sebesség 2,05 Mach
Leszálló sebesség 270 km/h
Nekifutási úthossz 570 m
Csúcsmagasság 17 500 m
Hatótávolság 1 265 km
Lokátor típusa RP-22SZMA
Gépágyú 1 darab 23 mm-es GS-23 gépágyú
Lőszer 250 darab (23mm)
Rakéta függesztési pontok száma 4
Nem irányítható UB-16 Blokk 2x16 Sz-5K
UB-32 Blokk 2x32 Sz-5K
levegő-föld Sz-24
Önirányítású levegő-föld H-23
Radar, rádiólokátor, infra levegő-levegő R-3R
Infra vezérlésű levegő-levegő R-13
Romboló bomba FAB
Gyújtó bomba ZAB-500
A MiG-21 egyik modern típusa A szovjet MiG-21bisz 75A sugárhajtóműves vadászrepülőgép prototípusa 1971-ben repült először. Magyarország 15 darabot rendszeresített belőle, amelyek 1975 és 2000 között álltak hadrendben. NATO-kódja: Fishbed-L. Az MF alapján fejlesztették tovább A típus külsőre az MiG-21 MF-re hasonlít, de nagyobb befogadóképességű gerinctartállyal rendelkezik. Elektronikája megegyezik az MF változatéval, de a fegyverzetét korszerűsítették. Új, ötven százalékkal nagyobb hatótávolságú fedélzeti lokátort kapott. Az új fejlesztésű hajtóműnek köszönhetően jelentősen javult a gép manőverező képessége is. Magyarországon A MiG-21bisz típusból három alváltozat készült: 75A, 75B és 75K. A Magyar Néphadseregben a 75A és a 75AP állt hadrendben. Az első MiG-21bisz 75A gépek 1975 első felében érkeztek a Magyar Néphadsereghez. Az 1990-ben nevet változtatott Magyar Honvédség légiereje a MiG-ek közül már csak az MF, bisz és UM változatokat vette át a jogelődjétől. A bisz-eket végül 2000. augusztus 24-én Pápán vonták ki a légierő állományából. Az idők során a 15 rendszeresített gépből balesetek során három veszett oda. A kiállított gép 1975-ben készült a Szovjetunióban, gyári száma: 75033945.