L-39 Albatrosz sugárhajtóműves oktató repülőgép „Cápeti II.”

Hajtómű típusaIvcsenko AI-25TL
Hajtómű tolóerő16,87 kN
Fesztávolság9,46 m
Szárnyfelület18,8 m²
Hosszúság12,32 m
Magasság4,72 m
Szerkezeti tömeg3455 kg
Maximális felszállótömeg4700 kg
Maximális sebesség780 km/h
Maximális sebesség0,636 Mach
Leszálló sebesség222 km/h
Nekifutási úthossz530 m
Csúcsmagasság11500 m
Hatótávolság840 km
Fegyverzet1290 kg-ig
Az első neve Zümi volt A Cápeti II egyike azoknak a csehszlovák L-39ZO oktató gépeknek, amelyeket az NDK hagyatékából kapott Magyarország 1993-ban. A típust 2009-ben vonták ki a hadrendből. A repülőgép a Dongó század állományába tartozott Kecskeméten. A 2005-ös kecskeméti repülőnap alkalmából erre utalva kapta első, dongót mintázó festését, ami miatt Züminek keresztelték a gépet. Ezt a festését azonban hamarosan lecserélték alacsony láthatóságú szürkére. Dongóból cápává vált A gép szürkesége nem tartott sokáig, a 2007-es repülőnapra két Albatrosz is cápafestést kapott. A közkedvelt rajzfilmfigurák után a 135-ös oldalszámú gépet Cápalinak, az itt látható, 119-es oldalszámút Cápeti II.-nek keresztelték – a kettes sorszám arra utal, hogy volt már egy Cápeti nevű MiG-21-es is. A koncepció Vincze Ferenc főtörzsőrmestertől származott. Ő volt a Cápeti I. és Zümi egyik tervezője is. A repülőgépet 1978-ban készítették, gyári száma: 831119.